Tafelzeil en een paar tips



Bedankt voor al jullie leuke reacties! Zoals al te lezen in julie berichtjes is iedereen toch wel geinteresseerd in tafelzeil. Ik ga dan ook zeker proberen een mooie tutorial voor de notitieboekjes te maken. Maar, ik geef er nog even geen datum bij.

Tafelzeil is inderdaad best een lastig materiaal, maar wel heel veelzijdig en zo vrolijk!
Ik ben zelf ook pas net begonnen, maar al wel verslaafd!




Alvast wat tips:

-Gebruik een dikke naald, liefst voor leder.

-Als het voetje van je naaimachine stroef over het materiaal gaat, plak dan een stukje schilders-/afplak tape op de onderkant van je voetje, hierdooor glijd het een stuk makkelijker.

-Door het stugge materiaal is spelden niet altijd makkelijk, in plaats van spelden kun je dan ook gewoon plakband gebruiken, als er wat restjes plaksel achterblijden nadat je het hebt vastgezet kun je dit makkelijk met een doekje verwijderen.

-Tafelzeil rafelt niet, dus je hoeft niet om te zomen.

-Het staat heel leuk om tafelzeil te combineren met lintjes, biasband, stofjes, vilt, noem maar op. Het leukst vind ik zelf om met andersoortige printjes te werken.

-Tenslotte, kijk eens bij deze winkel, als je ook tafelzeil wilt proberen kun je hier stukjes vanaf 10 cm kopen voor een heel schappelijke prijs! http://www.winkeltjevannicole.nl/

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met tafelzeil!
groetjes Sascha

10 opmerkingen:

  1. Wij werken al een tijdje met tafelzeil, we maken er tasjes en zwemtassen van en laatst heb ik voor mijn kleine nichtje het fietsscherm en het zitje van haar fietsstoeltje gepimpt met tafelzeil.

    Simone
    http://www.hetmatroosje.hyves.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja tafelzeil is lekker vrolijk...ik gebruik altijd een spijkerstof naald en heb eigenlijk nooit problemen ...misschien is dit nog een tip...
    H gr Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een vrolijke kleuren allemaal. Ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo

    Ik kom hier aanwaaien via http://homemadebynancy.blogspot.com
    Daar las ik dat er een give away was :)
    Dacht even kijken.....
    Ik zou me er best voor op willen geven voor notitieboekje..... Super handig voor zo'n vergeetachtige chaoot als ik ;)

    Volgens mij ben ik hier ooit tijd terug **Lang geleden** ook al eens geweest toen ik iets zocht over haken.... Maar had toen zelf nog geen blogje.... Daar ben ik sinds kort mee begonnen....

    Ik ga nog even verder neuzen op je logje en je volgen :)

    Groetjes van Ivonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bedankt voor de tips hoe je met zeil moet werken. Heb ooit eens van lakleer(lijkt ook een beetje op zeil) een lange jas gemaakt voor Carnaval, jeetje als ik toen de tip van dat plakband op een voetje had gehad, was ik iets minder gefrustreerd geweest hahaha Heb er nog wel restjes van, dus ik zal eens kijken of het nu beter werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi!! Leuk idee om met tafelzijl te werken! Weer iets nieuws om uit te proberen!
    Liefs Jul

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Allemaal

    Wel eens van de site TafelzeilOnline.com gehoord? Staan erg leuke dessins op. Je moet alleen minimaal 50cm bestellen.

    Dat is jamer.

    GR Gerda

    BeantwoordenVerwijderen