Gratis Patroon gehaakte driehoeksjaal

Het werd wel weer eens tijd voor een nieuw patroon, een driehoeksjaal of omslagdoek deze keer. Het is eigenlijk een halve "granny square", waardoor de driehoekige vorm ontstaat. Een snel en makkelijk patroon dat je kunt maken in je eigen stijl. Maak hem zo groot als je zelf wilt en door verschillende soorten wol te gebruiken kun je er zowel een winter- als zomersjaal van maken.

Veel plezier ermee!

Om naar het patroon te gaan:
Driehoek Sjaal

I think it's about time for another pattern. It's a shawl or triangle scarf that can be made in about 8 hours. The triangular shape is actually half of a granny square. It is a very easy pattern. You can make it as large as you want and by using different kinds of yarn you can make it into a summer- or winter shawl.

Have fun with it!

To go to the pattern:
8 hour Shawl

18 opmerkingen:

  1. Oohh die ziet er wel Leuk uit zeg!

    Misschien toch maar eens aan iets groots wagen....

    Dank je wel voor de tip....

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je dit zelf ontworpen? Super, zeg! Ik krijg al zin om een voorraad wol in te slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En Natuurlijk Bedankt voor het Delen :)

    Ivonne....
    Ben nog niet zo'n ervaren haakster, denk dat dit dan wel leuk is om eens te proberen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Ivonne, dank voor je compliment, dit is niet zo'n groot project hoor, ik denk dat het ook zonder ervaring goed te doen is, mocht je vragen hebben, mail maar!

    @ Janusje, ja dit is een eigen ontwerp, dankje!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey, ik heb bijna hetzelfde patroon liggen om voor de lente te gaan maken! Leuk zijn ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. DAg Sascha,

    Ik vind je sjaal erg leuk maar wat is een "magische ring' om mee te beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoihoi, leuk patroon! Hoeveel wol heb je nodig om een sjaal te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb je een PM + foto's gestuurd, dank voor je leuke patroon.
    Inge Bakker

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze is echt mooi!! Ik heb je site onder mijn favorieten gezet. wat een leuke spullen! Ik heb weer genoeg patronen voor de komende tijd dank je wel!! Hitsje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel voor dit leuke idee Sascha, je kunt mijn sjaal zien op http://ingescreaties.blogspot.nl/ , heb er alleen een ander randje aangehaakt.
    Mijn dochter is super enthousiast!

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Sascha, ik wil je bedanken voor je patroon van de omslagdoek. Ik heb het met veel enthousiasme gemaakt en ik ga er nog een maken. Mag ik je patroon op mijn http://haakselsvaningrid.blogspot.nl/ plaatsen?? samen met jouw link natuurlijk!!
    Ik kom zeker nog een keer bij je snuffelen.
    Groeten van Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Sascha, Bedankt voor je mooie patroon. Ik ben beginnend haakster en het gaat mij aardig af met dit patroon. Nu heb ik een vraag. Klopt het dat hij niet heel lang is om om je nek te slaan (hij blijft nu niet om mijn nek zitten)? of heb ik iets niet goed gedaan? Ik heb nu de 27 toeren gemaakt. Net ietsje meer dan 1 bol wol van 100 gram gebruikt en hij is 87 cm lang. De wol is voor 4-4,5 en ik heb gehaakt met naald 4,5. Ik zou heel graag je advies krijgen, want ik wil deze mooie sjaal wel graag gaan dragen. Hartelijke groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. karla
    hoe kom ik aan het patroon voor omslag doek ,ik ben beginner
    alvast vriendelijk dank

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoeveel wol of katoen is nodig voor deze omslagdoek

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo
    Misschien een domme vraag...Maar wat is een magische Ring?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb hem vorig jaar gemaakt, superleuk! Draag hem elke dag een ik ben nu dezelfde aan het maken voor mijn moeder. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb hem vorig jaar gemaakt, superleuk! Draag hem elke dag een ik ben nu dezelfde aan het maken voor mijn moeder. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bedankt voor dit patroon!! Ik kan niet goed haken en het is me gelukt! IK heb hem wel groter gemaakt. Ik ben doorgegaan tot 45 toeren en ik heb daarvoor 10 en een halve bol gebruikt van Drops Nepal.
    Groetjes,
    Severine