Een Fijne feestboom!


Dit is mijn bijdrage voor 4 december van de Dutch Swappers adventskalender. 


Toen ik gevraagd werd om een bijdrage voor de adventskalender leek het me een leuk idee om mij oude haakpatroon van het kerstboompje eens goed onder handen te nemen!


Niet alleen is de boom nu versierd, het patroon is ook aangepast waardoor de boom een mooiere vorm heeft en ook een stuk sneller te haken is!


Kortom een geweldig project voor de feestdagen, als decoratie of leuk cadeau


Het patroon:
Een Fijne Feestboom




This is the 4th december contribution of the Dutch Swappers advent calender.


When I was asked for a contribution to this calender I thought it would be nice to have a second look at my old christmas tree crochet pattern!


The new tree is decorated, has a much better shape and is crocheted a lot faster!


A great project for the upcoming holidays, as decoration or a lovely gift!


The pattern:
Merry Christmas Tree


21 opmerkingen:

  1. Wauw ik zag eerst niet eens dat het een gehaakte was die groene! Goed gedaan hey!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk, het duurt denk ik nog wel even voor ik dit kan haken, ik heb het pas net geleerd, maar voor volgend jaar waag ik zeker een poging! Lijkt me ook leuk in wit garen met een soort glimmertje, en dan roze versiering ofzo, lekker over de top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik ben nog maar net aan het leren haken dus voor deze kerst is dat nog wat te hoog gegrepen, maar ik heb hem wel opgeslagen om het volgend jaar een poging te wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk. Ik ga het patroontje uitprinten en misschien ga ik er vandaag nog mee aan de slag.

    Dank je voor het delen.
    Fijne zondag,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk! Die ga ik zeker maken.
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze is zo leuk....ga ik vast en zeker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een enige boom! Dankjewel voor het delen van je patroon.
    Groetjes, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige en sfeervolle bomen heb je bedacht!
    Ik kan wel een beetje haken, maar begrijp dat geheimschrift in de patronen nooit, dus ik haak hier af!
    (Natuurlijk dikke onzin, want als je er even voor gaat zitten moet het toch te ontcijferen zijn, nou goed, een dekmantel voor mijn luiheid dan).
    Ik hoop dat er een bos vol met jouw boompjes wordt gehaakt (maar dus niet door mij, haha).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super idee!
    Ik ga hem zeker proberen te maken.
    Heb nog een haakwerkje liggen, maar als die af is ga ik de kerstboom doen.

    Liefs Priscilla

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh leuk zeg, ik ga morgen (!!! tja morgen al weer) de kerststal met de groep in de klas opzetten. Zal eens even een bolletje groen ergens scoren! Staat er wel gezellig bij. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij is ontzettend leuk!! Ik ga hem ook zeker maken hoor! Dank je wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, superleuk! Ik ga het patroon gelijk opslaan, supertof!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb hem al gemaakt!
    De beschrijving van de ster is niet helemaal goed. De 2e ronde moet zijn: 1v, 1l, 1 stk, 3 l, 1 stk in zelfde steek als vorige stk, 1l.
    Verder helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is helemaal geweldig! (de ster heb ik ook op de zelfde manier aangepast als Karin) Ik maak er binnenkort een blogje van met link naar jouw blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor je beschrijving van de kerstboom! helemaal leuk! heb de link van de kerstboom ook bij de kersthaakprojecten geplaatst op mijn blog!
    ik ga hem ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn deze leuk!!! Ga ik zeker proberen, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. this is by far the best crocheted winter decoration. nice job!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Thanks for sharing this pattern, it's great! I included a link to it as part of a roundup on my blog this morning! http://www.mooglyblog.com/o-christmas-tree-crochet-christmas-tree/#

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Thank you so much. You never know when you'll need a tree.

    BeantwoordenVerwijderen