Kerstballen breien

Er zijn er al behoorlijk wat langs gekomen, aangezien heel Nederland als een blok is gevallen voor de kneuterigheid van Arne en Carlos, maar toch ook nog maar even een berichtje van mij over de gebreide ballen.

Uiteraard heb ik het boek in mijn bezit, maar toen ik 1 bal daaruit gebreid had viel me op dat de bal gigantisch groot en bovendien zeer onregelmatig van vorm was, dus heb ik er mijn eigen draai aan gegeven.

Met 1 rondbreinaald 3,5mm heb ik gebreid volgens het basispatroon uit het boek, maar... gemeerderd tot 48 steken in totaal. Wil je het zelf ook op mijn manier proberen, dan heb ik hieronder 3 telpatroontjes voor jullie. Ik ga verder niet in op het patroon omdat ik dat niet eerlijk vind, ik ga er dus vanuit dat je bekend met het originele  patroon van Arne en Carlos.

Overigens heb ik me ongeveer 3 pennen lang gewaagd aan het breien op 5 naalden, voordat ik het opgaf. Daarom brei ik in het rond op 1 rondbreinaald. Als je wilt weten hoe, kijk dan eens naar dit filmpje: Magic loop knitting