Simpele gestreepte baby muts! *Met patroon

En we blijven nog even in de baby-sferen... Maar nu even genoeg voetjes bedekt, tijd voor een warm hoofdje!

Wederom een simpel patroontje, te breien op rondbreinaald (magische lus methode zoals beschreven hier), naalden zonder knop of op twee naalden en op het eind dicht te naaien met een naadje. Naalden 4.0mm met babywol. Allebei de versies staan beschreven in het patroon.

Veel plezier ermee!

Voor het patroon:

Still knitting baby-accesoiries, but enough covering of little feet! Now continue with a little pattern for a nice warm head!

Once again a simple pattern which can be knitted on dpn's, one circulair needle (magic loop method) or two knitting needles and closed with a seam in the end. Needles 4.0mm and baby-yarn. Both versions are available in this pattern

Have fun with it!

For the pattern:

 -

11 opmerkingen:

  1. Good work of a talented man!Ze zijn echt superleuk, ik zag ze ook opp FB. Hebben die dan 2 gaatjes?
    Vind meer
    Kindersieraden
    Kinderarmband

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk mutsje .
    Maar ik snap het patroon niet helemaal ,moet ik bij het minderen elke keer ook een toer recht breien?
    dus 1 toer minderen en 1 toer recht breien ?
    Groetjes Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatjes!Ik kan nog niet breien, maar mn moeder gaat het leren;-) Ze heeft mij als 13 jarige ook haken geleerd, dus zal ik ook wel niet te jong zijn voor breien.. Ik vind ze wel een lief!
    Groetjes, Caren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super schattig, zeker die met het knoopje! Ik ben wel niet helemaal mee met de instructies. Na het boordje moet je alle steken recht breien, maar op de foto's ziet het er niet uit als ribbelsteek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt, in het patroon wordt in principe uitgegaan van breien in het rond. Hierbij worden alle steken recht gebreid voor het verkrijgen van een tricot steek.

      Verwijderen
  5. Can someone please give me this pattern in English please. I don't know what language this is in and cannot translate it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. in de uitleg staat samenbreien,, herhalen rondom, en dan alles recht breien , maar wat moet ik dan recht breien ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik ben benieuwd naar het rondom en alles recht breien stukje... Als ik naar prematuur kijk: dan heb ik na de rand 64 steken. Ik brei dan vervolgens 6 steken recht, 2 steken samen. Dan hou ik 56 steken over. Wat wordt er dan bedoeld met herhaal rondom en alles recht breien? Ik gebruik geen rondbreinaald. Hoevaak moet ik wat herhalen? Zodat ik de rest recht kan breien? Altans, zo lees ik het nu. Heel graag hoop ik iets te horen! :D Dank je wel voor dit schattige partoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank voor dit patroontje! Ik zit echter vast na de eerste naald met steken samenzetten. Moest ik meteen bij de volgende naald nog gaan minderen of moet ik per kleur verder doen met de eerste mindering? Kunt u mij helpen aub? dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontzettend mooi brei werkje. Echt lief partroon