Simpele Gestreepte Baby Sokjes

Zijn ze niet snoezig? En heel gemakkelijk zelf te maken! Eerder op mijn blog plaatste ik al een uitgebreide foto-tutorial over het breien van sokken op de rondbreinaald. Voor dit patroon kun je deze ook weer gebruiken, maar het patroon zelf is nog gemakkelijker. Ik vind ze alleen nog leuker door het streepjespatroon! Altijd handig als last minute cadeautje of natuurlijk voor bij je baby-uitzet! De sokjes zijn geschikt voor pasgeborene tot ongeveer 3-6 maanden omdat ze erg rekbaar zijn! Veel plezier ermee!

Het patroon:
Simpele Gestreepte Baby Sokjes


Aren't they cute? And very easy to make! Earlier on my blog I've allready posted a detailed photo-tutorial on knitting socks with a circular needle. For this pattern you can use that lesson again, but the pattern is even eassier! Allways nice as a last-minute present or for your own little one! These socks will fit newborn to 3-6 months since they're very stretchy! Have fun with it!


The pattern:
Simple Striped Baby Socks

10 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk!! Zelf brei ik veel liever met 4 of 5 naaldjes in het rond. Maar volgens mij moet dat ook wel lukken met jouw patroontje...
    Ga het lekker eens uitproberen.
    Bedankt voor je beschrijving!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze heb ik gemaakt!
    Er staat een foto op mijn blog onder sven's sterrenmutsjes.

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It would be nice if the pattern was in english so someone could actually make these.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe kan ik die op 2 pennen breien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I found the pattern in English but I can't get the full page to print.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartelijk dank voor dit patroontje! Dit is mijn allereerste keer dat ik sokjes brei, en hoewel het mij al wat zweet heeft gekost, is mijn eerste sokje af. Eens je beet hebt, is het niet zo moeilijk meer.
    Sascha, bestaan er grotere sokjespatronen (rondbreinaald) voor baby/peuters/kleuters? Ik heb nog nooit patronen aangepast, dus weet ik niet hoe dit moet. Zo ver ben ik nog niet. Vandaar mijn vraag naar andere patroontjes.
    Nogmaals van harte dank!

    BeantwoordenVerwijderen