Baby Omslagdoek met Beertjes-Capuchon! *met Patroon

Een schattige omslagdeken die door iedereen gemaakt kan worden!

Werkelijk een heel simpel patroon met een enig resultaat.

De deken wordt diagonaal gebreid waardoor het hele patroon eigenlijk maar uit 2 verschillende toeren bestaat.

Het is gebreid met garen Kim van Zeeman op naalden 6.0mm, maar je kunt natuurlijk elk pluizig garen geschikt voor naald 5-6mm gebruiken. Ik had aan exact 4 bollen genoeg (360 meter), maar je kunt altijd beter een bolletje overhouden dan dat je tekort hebt!

Veel plezier ermee!

Voor het patroon:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A cute hooded baby wrap which can be made by anyone!

It is really a very simple pattern, with a lovely result!

The blanket is knit diagonally, therefore the pattern actually consists of 2 different pattern rows.

I knitted it using yarn named Kim from Zeeman but any fluffy yarn for a size 5-6mm needle can be used. I've used exactly 4 balls (360 meter) but it's allways safer to buy some extra!

Have fun with it!

For the pattern:

7 opmerkingen:

  1. Wat een schatje. Heb helaas geen zwangere vriendinnen of zelf een uk die er in past...
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een ontzettend leuke doek. Ik ga eens kijken of ik hier iemand blij mee kan maken, heb namelijk twee zwangeren in de kring.

    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Sascha,

    Ik ben heel ijverig begonnen met dit patroon, ik had nog (iets minder dan 3) bolletjes Kim over van een vorig project. Ik ben nu 7 maanden zwanger en zou heel graag deze omslagdoek maken voor mijn nog ongeboren dochtertje! Alleen ging ik gisteren naar de Zeeman om 2 extra bollen te kopen en kwam erachter dat ze de Kim uit het assortiment hebben gehaald :(
    Ik heb toen op Ravelry (aangeraden door het Hobbydoos forum) erachter dat jij nog een aantal bollen in je eigen "stash" hebt zitten. Helaas is er niemand op ravelry die hun Kim garen te koop aanbieden. Ik vroeg me af of jij misschien eventueel via andere contacten nog aan 2 bolletjes zou kunnen komen voor mij? Als dit niet lukt, dan is dat ook niet erg! Zoek ik gewoon nog even verder!

    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Tosca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien niet handig als ik hier anoniem op reageer, maar alle andere opties waren of niet gelukt (als google account bijvoorbeeld) of mij niet bekend. Dus hier mijn e-mailadres: toscah hotmail com (zonder @ en punt want internet ;))

      Verwijderen
    2. En toen lukte het ineens wel met mijn google account... ik snap er niks meer van :S

      Ach ja.. je kunt me nu in ieder geval bereiken :D

      Verwijderen
  4. I wish you had the pattern in English!!!