Baby-tot-tiener Beren Muts! *met Haakpatroon!

Het begon met een mini-exemplaartje voor de nieuwe spruit, toen wilde de kleine mevrouw er ook één voor haar pop, vervolgens vroeg ze of ik er niet 1 in haar maat kon maken! Maar natuurlijk schat!

We gooien er gewoon nog wat meer maatjes tegen aan, van pop/prematuur tot tienermaat en alles daartussenin!

De muts wordt gehaakt met pluizig grof garen op haaknaald 6mm.

En omdat ik inmiddels een geweldige groep lieve haaksters heb gevonden die voor mij mijn patronen willen testen, kan ik jullie ook mededelen dat het een heel snel mutsje is, er zijn meerdere exemplaren binnen het uur gemaakt!

Dus veel plezier met dit patroontje:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

It started with a miniature piece for the new baby, when the little misses asked if I could make one for her doll too, then she asked if I could make a third one in her size! But off course darling!

Let's throw in a few more sizes, from doll/preemie size up to teen size and everything in between!

The hat is made with bulky fuzzy yarn and crochet hook 6mm.

And because I now have a wonderful team of pattern testers behind me, I can inform you that this is a very quick project, a few of the hats have been made within an hour!

So have fun with this little pattern:

16 opmerkingen:

  1. én ook zo ontzettend verslavend!Ik zal er komend weekend een blogje met foto's aan wijden..dank voor je patroon! Hier ook 2 blije meisjes (en hun poppen en beren..)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat hij leuk!
    Zal ik zeker een keer gaan proberen...:)

    Fijn weekend!!!!...(is het al onrustig daar binnen??)....hihi

    X Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat schattig, echt weer een om uit te proberen.
    Jullie baby houdt de spanning erin;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke foto's staan erbij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeel erg leuk! Bedankt voor het meedoen met Link Your Stuff. Er zal vast veel op je foto geklikt worden!
    Fijn weekend!
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ga nog een keer reageren, ik had het van de week al geprobeerd maar toen lukte het niet.

    Erg leuk patroontje. Ga ik zeker uitproberen, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk patroon! Stiekem wil ik deze voor mezelf hebben, moet ik toch maar eens leren haken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sascha, heb je tips hoe je goed kan haken met het fluffy garen van Kim (Zeeman)? Ik krijg het maar moeilijk voor elkaar, maar vind het zo'n leuk patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Aliene, het is inderdaad heel lastig om met dit soor garen te haken, maar een paar tips:

      -Haak op je gevoel, blijf wel tellen, mis je dan een steek kun je die er stiekem nog tussen piepen.

      -Hou je haakwerk tegen het licht en trek het iets uit elkaar, je kunt dan duidelijk de steken zien.

      -Voel even goed met je vingers waar de steken zitten.

      -Kijk vanaf de bovenkant van de steken in plaats van van de zijkant zoals normaal.

      Hopelijk heb je hier iets aan,
      succes ermee,
      groetjes

      Verwijderen
  9. dankjewel! ik ga het proberen, net een paar keer uit gehaald maar de aanhouder wint.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is af :-) Wat ook hielp was eerst een sjaal breien, om het garen te leren kennen, daarna ging het in een uurtje inderdaad. Leuk, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je wel
    ik ga dit mutsje maken voor s,vens sterren mutsjes.
    een goed doel voor premature Baby's en moeders.

    http://sterrenmutsjes.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. welk aantal moet ik nemen bij rnd 4 voor de maat van tiener??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. http://hakenmetanna.wordpress.com/ , verwezen op mijn blog naar dit patroon. Bedankt voor het duidelijke patroon, niet te moeilijk en zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Misschien een gekke beginnersvraag. Maar moet ik nou in de 3e ronde in 1 stokje 8 stokjes doen, en in de volgende 3 stokjes enz?