Peren kwarktaart met Café Noir Bodem

Kopen jullie ook weleens van die kant en klare pakken om zelf kwarktaart te maken. Beetje kwark en slagroom erbij, uurtje in de koelkast en klaar!

Ja, daar ben ik dus groot fan van, want ik ben niet zo'n culinair wonderkind. Dat dacht ik althans tot gister!

Ik wilde namelijk wel een kwarktaart maken, maar eens een andere dan de gebruikelijk aardbei of vanille!

Zo ontstond de Koekepeertjes taart!

Volledig naar eigen recept en een absolute aanrader!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koekepeertjes Taart

Ingrediënten:
200 gr verkruimelde café noir koekjes (likkoekjes;)
110 gr boter
500 gr kwark
250 ml slagroom
120 gr suiker
1 zakje gelatineblaadjes (6 stuks) 
70 ml limoensap
3 peren


Bereidingswijze: 
Verkruimel de koekjes in een afsluitbare zak. Smelt de boter in een pannetje of de magnetron en meng dit met de koekkruimels.

Neem een springvorm van 20 of 24 cm. Bedek de onderkant met bakpapier en klem de ring eromheen. Verdeel het kruimelmengsel over de bodem en maak mooi glad met de bolle kant van een lepel.

Klop de slagroom stijf de suiker. Pureer de peren. Meng de kwark met de perenpuree en de slagroom  in een kom goed door elkaar.

Pulk de gelatineblaadjes van elkaar en leg 5 minuten in een schaaltje met koud water. Verwarm de limoensap in een pannetje en doe de gelatineblaadjes erin. Verwarm ongeveer 4 minuten tot de gelatine helemaal is opgelost.

Giet de limoensap door het kwarkmengsel, roer goed door en schenk over de bodem in de springvorm.

Bedek de springvorm met huishoudfolie en zet de kwarktaart minstens 2 uur in de koelkast om op te stijven.

Je kunt de taart nog versieren met wat plakjes peer.

14 opmerkingen:

  1. Hoi saScha,
    Denk. Je dat het ook zonder de gelatine kan?

    Ik doe het eigenlijk nooit in een cheesecake, of ishet voor de perenpuree.

    Groetjes
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen flauw idee, maar mocht je het proberen, laat het me ajb weten! Groetjes

      Verwijderen
    2. Zonder gelatine gaat je taart niet echt opstijven denk ik, dan kan je ze ook niet snijden. Het is anders als je de koekjes onder de kaas mengt dan is dat een bindmiddel...

      Verwijderen
  2. de gelatine is om er een vast geheel van te maken.. tis de verbindende factor..

    ook makkelijk en lekker is.. arretjes cake
    rol heel goedkope biscuitjes verkruimelen en mengen met half pakje gesmolten roomboter en 3 eetlepels cacao en 100 gram suiker..
    plastic folie in een vorm doen (dan istie er makkelijk uit te halen) en de cake goed aandrukken en in de koelkast laten opstijven

    maar je koekenperentaart ziet er lekker uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen al van het te lezen krijg je goesting! Moeten we eens uitproberen zou ik zeggen, maar onze lijn????
    groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er verrukkelijk uit!!!
    Zag gisteren toevallig een stukje Rudolf Kitchen...(ehum)...daar deed hij ook drie plakjes gelatine in de kwarktaart :o)

    Lekker genieten! (of is ie al op?;)
    Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt goed! Bedankt voor het delen, dat gaan we een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh onze zoon van 15 is dol op kwarktaart,dus ik ga deze zeker een keer maken s'weekends!

    Bedankt voor je recept Sascha!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, dat lijkt me heerlijk die combinatie: cafe noir en peer! Ik ga het proberen!

    Gr. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm, wat een goed idee, die bodem van cafe noir!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk. Ben bijna jarig, ik denk dat ik de visite maar eens ga verbazen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met een beetje van Sascha en een beetje van mijzelf zitten we potdome al het hele weekend lekker te snoepen van een mango/kwarktaart hier in Zweden. Hartstikke bedankt voor het recept.

    Groetjes,

    Engelien

    BeantwoordenVerwijderen