De Slinger! Christmas CAL Finale!

For English please scroll down!
De Kerst-CAL zit er alweer op en natuurlijk kun je van alles doen met de motiefjes, maar mijn doel van deze CAL was er een leuke slinger van te maken!

De slinger:
Je kunt elk type garen en naald gebruiken, ik gebruikte standaardgaren en naald 4mm.
Haak lossen tot het punt waar je het eerste hangertje wilt bevestigen, zelf heb ik ervoor gekozen om overal 20 lossen tussen de motiefjes te haken. Nu haak je 1 vaste in het punt waar je het motiefje aan de slinger wilt bevestigen en gaat weer verder met het haken van lossen tot het volgende motief, dit blijf je doen tot alle motiefjes bevestigd zijn en haak tot slot nog de laatste (20).

Nu neem je een andere kleur garen en haak langs de lossen een rand in kreeftensteek. Kreeftenssteek is een steek die alleen bestaat uit vasten, maar in plaats van rechts naar links, haak je van links naar rechts. Dit voelt wat vreemd, maar dan doe je het waarschijnlijk goed!
Dit doe je langs de gehele ketting van lossen. Je zult merken dat de ketting gaat draaien, als je de hele keting van kreeftensteek hebt voorzien draai je hem zelf nog wat meer om het effect te versterken.

Je slinger is klaar!

Hieronder nog een overzichtje van alle patroontjes en onderaan dit bericht kun je jouw eindresultaat linken!

This Christmas CAL has reached its end and though you can use the little patterns for all kinds of things, I wanted to make a garland out of them!

Garland:
You can use any yarn and hook, I've used worsted weight acrylic and 4.0mm.
Chain untill the point where you want to add your first ornament. I chose to chain 20 between all ornaments. Now make one sc in top of your ornament and chain (20) to the point where the next motif will come. Continue this way untill all pieces are attached to the garland and chain the last (20).

Now take a different color yarn and crochet crab stitch along all of the chains. Crab stitch is made by crocheting only single crochet, but instead of making them from right to left llike you're used to, you'll make them from lleft to right. This may feel a bit strange, but than you're problably doing it right! You'll notice the chains will start to twist, you can increase this effect at the end buy twisting it a bit more.

And your garland is done!

Above you can see a gathering of all the little ornament from this CAL and on the bottom you can link to the result of your CAL!

13 opmerkingen:

  1. Door drukte met m'n studie heb ik niet meegedaan maar ik sla dit nog wel even op voor volgend jaar. Erg mooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er super leuk, uit, ik heb er 'n soort mobiel van gemaakt zla ik ook nog even op mijn blog plaatsen, Fijne dag verder
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk!
    Ik loop nog een beetje achter...:o)...ik hoop hem dit weekend in te halen!

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. enorm leuk hoop er ook nog eens wat van te haken

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezellige slinger,ik heb mijn haaknaalden afgestoft,van de week een leuk boekje van de sint gekregen en ik ga me er ook weer eens aan wagen,dank voor alle inspiratie,fijne dagen en een goed, gezond en creatief 2013!!lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt leuk bedankt voor de patroontjes. Lieve groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk Sacha! Nogmaals dank voor de patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk, bedankt voor de patroontjes, had helaas zelf geen tijd om mee te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super Sascha!Bedankt voor de patroontjes,helaas heb ik er door het vele werken van de laatste tijd en de kadootjes die ik nog moet haken er niet aan deel kunnen nemen,maar volgend jaar,dat is een ding wat zeker is!Vind het alleen jammer dat ik dan nu niets voor je te linken heb,want ja dat is natuurlijk het leukste,maar je houdt hem tegoed van me volgend jaar!;-)

    groetjes en ik wens jou en je gezinnetje een hele fijne kerst en een spetterend 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo supermooi Sascha! Je blijft inspireren en nieuwe dingen voor ons uitzoeken, je bent geweldig!
    Bedankt om dit met ons te delen, velen zullen met je meegedaan hebben dat weet ik zeker :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hmmm heb dit bericht gemist denk ik, hij verscheen niet in mijn newsfeed, maar gelukkig even op je blog zelf geklikt en daar verscheen ie dan, leuk idee ga het direct een keer uittesten. Groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb ze allemaal gehaakt!
    Alleen slordig gedaan bij de kerstbal! Niet voor vertoning geschikt!
    Maak er geen slinger (wel heel leuk om m met de kreeftensteek nog mooier te maken!) van, maar maak anderen er blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heej, De slinger is leuk geworden zeg!! Ik heb hem alleen helaas niet kunnen afmaken. Ik heb de eerste drie mee kunnen doen. Daarna ben ik op vakantie gegaan en toen kwam de kerstdrukte... druk druk druk.. Nu is de kerst voorbij en vind ik het niet leuk leuk om kerst te haken. Erg jammer... Misschien bewaar ik de laatste vier voor volgend jaar :D
    Ik wil je iniedergeval heel erg bedanken voor de leuke patroontjes :D