Haak je Mee? Christmas Cal #1


For English please scroll down!
Zijn jullie al in kerstsferen? Nou, ik wel! Het liefst zou ik het hele jaar kerst vieren en dan vooral kerst versieren. Ook altijd leuk om versiering zelf te maken, daarom heb ik een idee!

Een Christmas-CAL oftewel een kerst-crochet-along! De komende tijd plaats ik steeds een patroontje voor een kerstachtig motiefje. Het zullen simpele, kleine, maar schattige silhouetjes zijn. Als je ze allemaal mee haakt heb je aan het einde een enige kerstslinger. Je kunt ze natuurlijk ook op zich in de boom hangen, er kaarten mee maken of je versierd er wat dan ook mee!

Vandaag dan ook meteen het eerste patroontje, dit schattige hertenkopje!



Haaknaald 3,5mm, Restje garen voor naald 3-4, Lint

L: Losse / V: Vaste / Hst: Half stokje / St: Stokje / Dst: Dubbel stokje
Picot: 3l, 1 halve vaste in steek onder de 3l.

Rnd 1: start met een magische lus,
Rnd 2: 6v in lus(6)
Rnd 3: 2v in elke v rondom (12)
Rnd 4: *1v, 2v in volgende* herhaal rondom (18)
Rnd 5: *2v, 2v in volgende* herhaal rondom (24)
Rnd 6: 2l, st in zelfde, 2dst in zelfde, 2l, 2dst in zelfde, 2l, 1v in volgende 4, 3l, 2dst in volgende, 2l, 2dst in zelfde, 1st, 1v, 2hst in volgende, 3hst in volgende, v in volgende 3, 1l, 1st, picot, st in zelfde, 3st in volgende, 1hst, v in volgende 3, 1hst, 1l, st in zelfde, 2dst in zelfde, 2st in laatste.

Al je het hertje gehaakt hebt kun je onderaan dit bericht een link plaatsen naar het bericht met jouw hertje!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Will you crochet along?
Are you also getting ready for the holidays? Well, I sure am! If it was up to me I’d celebrate Christmas all year and especially decorate Christmas all year! I love to make my own decorations, so I’ve came up with a little plan!

It is a Christmas-Cal or a Christmas-crochet-along! The upcoming weeks I’ll be publishing little patterns of applique-like motifs for Christmas. If you crochet along you’ll end up with a pretty garland. You can also decorate the tree with them, make crocheted Christmas cards or decorate like anything with it!

Today I’m presenting the first pattern, this lovely little fawn head!


Crochet hook 3,5mm, scrape of worsted weight yarn, Ribbon

Ch: Chain / Sc: Single crochet / Hdc: Half double crochet / Dc: Double crochet / Tr: Treble crochet /  Picot: ch3, sl st in st under the ch3.

Rnd 1: start with a magic ring,
Rnd 2: 6sc in ring(6)
Rnd 3: 2sc in every sc around (12)
Rnd 4: *1sc, 2sc in next* repeat around (18)
Rnd 5: *2sc, 2sc in next* repeat around (24)
Rnd 6: ch2, dc in same, 2tr in same, ch2, 2tr in same, ch2, sc in next 4, ch3, 2tr in next, ch2, 2tr in same, 1dc, 1sc, 2hdc in next, 3hdc in next, sc in next 3, ch1, 1dc, picot, 1dc in same, 3dc in next, 1hdc, sc in next 3, 1hdc, ch1, dc in same, 2tr in same, 2dc in last.

If you've crocheted this little fawn you can link to it in this blog hop!



42 opmerkingen:

  1. Sascha, ik begrijp hoe jij je voelt, ook ik heb dat met kerstmis, een geweldige gezellige periode vind ik. Maar ik ga niet meehaken, mijn pols is nog altijd herstellende :)
    Wel een leuk initiatief en mooie ideeën.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg! Vind deze ook erg mooi.
    Misschien doe ik wel mee.
    Ben eigenlijk nog wel druk bezig met de CAL van Grietjekarwietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig!!! Ik ga deze gelijk maken, NU!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga ook meedoen, mn boom mag best voller :) Vind deze lief <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er weer heel erg leuk uit! Wat een inspiratie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee! Ik had ook al een paar dingentjes gehaakt voor kerst.
    Ik zal met je meedoen! Ga hem vanmiddag haken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een leuk idee zeg. Wat gaaf dat je dit organiseert ! Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe heb jij die picot gehaakt.. want ik heb het wel gevonden op internet, alleen mijn neusje wordt heel raar.. niet echt een neusje..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Chantal, ik heb het erbij gezet! Groetjes

      Verwijderen
    2. Dankje voor je snelle reactie. Het is me gelukt :D

      Verwijderen
  9. leuk idee,wij doen ook mee met grietje, maar deze is ook leuk,zet ons er maar bij,

    mingle-mangle crochet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh wat is hij leuk!En ik heb het al zo druk met wat ik nog moet haken aan kadootjes!!!daarom de petit four crochet along ook al even op een lager pitje gezet en loop er dus 2 achter en nu kom jij met dit te leuke idee.....gaaf hoor.Nu 2 dagen vrij maar ja...huis poetsen,je kent dat wel en dan heb ik uitegrekend vandaag op de 1ste vrije dag keelpijn,mijn neus dicht..dus aan de paracetamol/neusspray en strepsils en we moeten gewoon door:-(...maar vanavond lekker aan de haak!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe mee. super leuk idee
    groetjes Paulien ps .heb sinds kort ook een blog
    http://creapaulien.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal leuk dit patroontje, ben net zilverkleurig wezen halen in de handwerk winkel en ga hem daarmee omlijsten, heerlijk werkje m te meken
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat super leuk!!
    Vond het stiekem best moeilijk, heb mijn best gedaan en het lijkt in ieder geval op het voorbeeld.
    Ben benieuwd naar de volgende patronen.

    Thnx!

    Liefs, Anouk
    www.ah-nouk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh jee dat was even een worsteling. na drie keer uithalen (het 2e oor trok echt op niets) had ik door hoe het uiteindelijk moest. Denk gewoon dat ik even moet wennen aan de manier van patroon uitleggen... Maar hij/zij is dan toch afgeraakt. Op naar het volgende patroontje ^^ groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief, zo juist de eerste gehaakt. Ondanks de decemberdrukte en alle andere haaksels, ga ik toch proberen aan te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb m ook af, man wat was die lastig vond ik heb m een paar keer uitgehaald stap 6 is een lastige :-$

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super!!! Ik doe ook mee...maar vanaf morgen :o)
    Nu eerst te veel Sinterklaas-drukte...haha.

    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb toch een nieuwe poging gewaagt en met een kleinere naald lijkt het er meer op.
    Op naar de volgende!

    Liefs, Anouk
    Www.ah-nouk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een leuk idee.
    Ik doe mee ga straks beginnen

    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  20. This is so cute! I love the idea of a Christmas CAL. I'll join in as much as I can. I found you through metsmaakgehaakt and her post about the CAL. I can't wait to see what everyone makes!

    Jessica
    http://sunnystitching.blogspot.co.uk/

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Superleuk, zal zien of ik de tijd nog vind om daaraan mee te doen, en wie weet, voor volgend jaar dan wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Just the cutest! I will have to make one for my little girl, she loves fawns!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha.. het hertje kon ook meedoen met een vierkantje! Bedankt voor het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk patroontje 't was binnen een half uur gehaakt.
    Bewaar het patroontje voor event. kerstkaarten

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk zeg, ik ga het ook eens proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. So, so, cute! I can't wait to work on the rest of the series. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Iemand vroeg hoe ik het hertje in het vierkantje kreeg en heb er het patroontje van het vierkantje bijgezet op mijn blog.
    Vriendelijke groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen