Het Kerstvogeltje! Christmas CAL #6

For English please scroll down!
Alweer het laatste patroontje van de Christmas CAL! Onderaan dit bericht kun je natuurlijk weer een linkje plaatsen. Vrijdag laat ik zien wat ik uitendelijk met alle onderdeeltjes gedaan heb, met instructie voor een feestelijke slinger en de laatste link party van het eindresultaat!

Het Kerstvogeltje

Haaknaald 3,5mm
Drie kleuren garen voor naald 3-4 (rood//wit) voor kerstmuts
Kraal of veiligheidsoogje

L: Losse / V: Vaste / Hv: Hale vaste / Hst: Half stokje / St: Stokje / Dst: Dubbel stokje

Vogeltje: (zie ook foto's hieronder!)
Rnd 1: start met een magische lus,
Rnd 2: 6v in lus(6)
Rnd 3: 2v in elke v rondom (12)
Rnd 4: *1v, 2v in volgende* herhaal rondom (18)
Rnd 5: 3l, 2v in volgende, 4v, 1l*2st in volgende* herhaal nog 1 keer, *d2st in volgende* herhaal nog 1 keer, 4l,
In de 4l die je net gehaakt hebt sla je 1l over en haak vervolgens 3v in de overige l, haak ook 3v aan in de zijkant van het vorige dst, 1v op rnd 4,
1l, draai v in elke v die je net gehaakt hebt, 5l, in de 5l die je net gehaakt hebt sla je 1l over en haak vervolgens 4v in de overige l en v in de rest van de vasten, 1v op de keerlosse, 1v op rnd 4 en 1 hv op de laatste.

Vleugeltje:
10l, 1l overslaan, 3v, 3hst, 2st, 5st in laatste, ga nu verder langs de andere kant, 7v, hv.

Mutsje:
Rnd 1: 2l, 2v in 2e l.
Rnd 2:draai, 1l, 2v in 1e, 2v.
Rnd 3-6: draai, 1l, v in elke v.
Rnd 7: Neem wit garen: draai, 1l, v in elke v.
Maak tot slot een mini pompon en bevestig aan de top.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The last pattern in this Christmas CAL! At the bottom you can leave a link to the picture of your little christmas bird. Friday I'll show you what I've done with all the elements of this CAL with instructions for a festive garland!

Little Christmas Bird
Crochet hook 3,5mm
3 colors of worsted weight yarn (red/white for santa hat)
Bead or safety eye

Ch: Chain / Sc: Single crochet / Hdc: Half double crochet / Dc: Double crochet / Tr: Treble crochet / Sl st: Slip stitch / Sk: Skip

Bird: (see pictures above!)
Rnd 1: start with a magic ring,
Rnd 2: 6sc in ring(6)
Rnd 3: 2sc in every sc around (12)
Rnd 4: *1sc, 2sc in next* repeat around (18)
Rnd 5: ch3, 2sc in next, 4sc, ch1 *2dc in next *repeat 1 more time, *2tr in next* repeat one more time, ch4,
In ch4 you just made, sk1 and make 3sc’s, make 3sc’s in the side of previous tr, 1sc on rnd 4,
Ch1, turn, sc in every sc just made, ch5, in ch5 sk1 and make 4 sc’s, sc in rest of the sc’s, 1sc on turingchain, 1sc on rnd 4, 1sl st in last.

Wing:
Ch10, sk1, 3sc, 3hdc, 2dc, 5dc in last, nou continue along the other side, 7sc, sl st.

Little hat:
Rnd 1: ch2, 2sc in 2nd ch.
Rnd 2: Turn, ch1, 2sc in next, 2sc.
Rnd 3-6: turn, ch1, sc till end.
Rnd 7 : Take white yarn: Turn, ch1, sc till end.
Make a mini pompom and attach to top.

14 opmerkingen:

  1. oh jammer, alweer de laatste!!!
    ik vind ze zo leuk en zelfs een beginnend haakster zoals ik kan ze maken! heel erg bedankt voor de leuke patroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze zo mooi allemaal Sascha!Heel erg bedankt voor deze gave kerstpatroontjes en leuke CAL!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jammer de laatste

    hele leuke schattige patroontjes
    ben benieuwt naar het eind resultaat
    heel erg bedankt voor de leuke cal :))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een schatje. superleuk!
    bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Owwww ik zag hem ook al voorbijkomen bij het freubelweb!
    Hij/zij is zoooooo schattig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige serie patroontjes heeft hier de revue gepasseerd, super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lievertje is dit ook weer., Ik heb trouwens geprobeerd on je hertje te maken maar dat is niet helemaal goed gegaan, geloof ik.....
    Ik zal het nog eens proberen met dit vogeltje want die is echt heel lief.

    groetjes,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een Schatje Bedankt voor het delen van het patroontje. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thank you for the English version~~~:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bedankt voor t patroon. Ik heb um gebruikt om er leuke bedankt-kerstdecoratie van te maken, in combi met een kerstbal en kerstgroen :) superleuk dit vogeltje :) en makkelijk voor een beginnende haakster als mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello, I was just passing by net websites Hello,
    I was looking at the pages on the internet, when I came across your blog. I watched it with interest and I wanted to tell you that your things are amazing. I love to watch things in which a man puts a lot of work and all his heart. I wish you a lot of new ideas and their performacne

    Welcome to my blog http://szydelkoagusi.blogspot.com/

    Best regards

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thank you for the english! Great pattern!
    I am having trouble with the wing. The directions crochet the wing for a bird facing the right, not the left, and the wing is also. How do I make my wing match the direction of my bird?