Easy Breezy Ponchette! *Give away

Use those beautiful skeins of sock yarn for something very different!
This is a very versatile piece of clothing that can be wore as a cowl, neckwarmer, shoulderwarmer, or poncho. One size fits all.
It’s a very fast and easy project, level: advanced beginner. It’s completely seamless, crocheted top down and in the round. The thin sock yarn worked with a 6mm hook give it a lovely light and breezy lace look.

Materials:
-1 skein of sock yarn, I’ve used Trekking XXL, fingering weight, 420m
-Crochet hook 6mm

This pattern contains both written instructions and a crochet symbol chart.
All my patterns are available in both English and Dutch, you can find the pattern on Ravelry and Etsy!

Now for the best part, you can win both the pattern and this yarn over here, where you can allso buy this beautiful sock yarn!

Sokkengaren kun je voor veel meer gebruiken dan alleen het breien van sokken!
Dit is een zeer veelzijdig stuk kleding dat je kunt dragen als kol, nekwarmer, shouderwarmer of poncho. Het is "one size fits all".Het is een heel snel en makkelijk patroon, niveau: (gevorderde) beginner. Het is helemaal naadloos in het rond gehaakt vanaf de nek. Het dunne sokkengaren gehaakt met een haaknaald 6mm geeft het een lichte luchtige look.

Materialen:
-1 bol sokkengaren, Ik gebruikte Trekking XXL, 420m
-haaknaald 6mm

Het patroon bevat geschreven instucties en een teltekening in symbolen.
Het patroon is verkrijgbaar in Nederlands en Engels op Ravelry and Etsy!
En nu het leukste onderdeel, je kunt een pakket met dit patroon en een garen winnen bij Jeanet, waar je dit prachtige garen ook kunt kopen!

52 opmerkingen:

  1. Had het al gezien, bij beiden volger, dus doe gezellig mee!!! Hij is echt heel vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door Blij dat ik brei attent gemaakt op deze blog en ik vind hem geweldig; ga je via blogloving volgen hoor! Graag doe ik mee met de give away, ben zo'n beetje verslaafd aan sjaals haken dus het diy pakket zou heel goed van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch leuke sjaal. Graag doe ik mee aan de give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er vrolijk uit, Sascha! Leuke actie ook, ik doe graag mee!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe graag mee! Volgen deed ik je al :) Het lijkt me erg fijn garen om mee te werken.

    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik doe graag mee! wat een heerlijke kleuren!
    Inez, ineseda.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi hoi, wat een leuke give-away, we zijn volger geworden bij blij dat ik brei,en waren al volger op dit blog,
    dus bijdeze wagen wij ook een kansje tot wanneer loopt de give-away?heb wel al een linkje gezet.

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het delen! Vrijdag a.s. wordt de winnaar bekend gemaakt!

      Verwijderen
  8. Hoi Sascha, ik volg je blog al een tijdje. Zie regelmatig dingen die ik ook wil maken of mij inspireren tot iets. Bedankt. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hallo
    das tuch ist sehr schön . gruß martina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. volg beiden blogs al een tijdje, en beiden super veel inspiratie!!
    Ook hier waag ik graag mijn kansje!

    Groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zeg alleen maar WAUW....Sascha!GAAAAF

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Ik doe mee! Ik zit net verlegen om een nieuw project nu ik net thuis zit met zwangerschapsverlof en aan het haken ben geslagen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Errrrug mooi. Heb nog 7 bollen sokken garen liggen. Zag dat het patroon op je Etsy winkel net verkocht is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik doe heel graag mee en waag een kansje op deze superleuke gecombineerde Give away. Ik was al een poos volger bij zowel jou als Jeanette. Grtzz...Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. erg leuke col doe graag mee aan deze give away, volg de beide blogs al ene poosje.

    sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi! Mooie give away, ik ben van jullie allebei volger geworden en waag graag een kans!

    Groetjes,

    Marieke
    mamadoggie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Doe ook graag mee met deze mooie give away. Ben volger van beide blogs.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ontzettend leuk, ik ben volger van jou geworden (via bloglovin) en was al heel lang volger van Jeanette.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo gaaf.....ik was al volger van beide blogs, nu maar hopen dat ik geluk heb......

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke give away ik doe graag mee.
    Ben al volger van beide blogs.

    Groetjes Berber

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw! Deze zou ik heel graag willen winnen of maken. Ik heb eindelijk uitgevonden hoe ik mij aan kan melden om een blog te volgen :D Dus bij deze ben je een volger rijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhh........ik ben verliefd!

    Mijn man vindt het niet erg. Hij denkt dat geweldig sokkengaren en een superleuk patroon absoluut geen vervanging kunnen zijn voor een echte man.....

    Haha, weet hij veel :-) !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Graaag doe ik mee voor je mooie patroon, kom bij Jeanette vandaan maar volg ook jouw al, leuk deze kans, waarvoor dank!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heb je gevonden via Blij dat ik brei. Wat een leuk blog. Ik ga je volgen.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. even checken of je dezelfde sacha was die ik al volg.. met het oog op de giveaway.. en ja hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou wat leuk!!! Ben nog niet bij Jeannette geweest (moet zoveel bij lezen na het paasweekend) dus kom het vanzelf wel tegen. Kleuren zijn ook wel helemaal van deze tijd he!!! Neon.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk !!! fijn om jou nu ook te volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie kleuren en een mooi patroon ! daar wordt je vrolijker van dan van dit "lente"weer ! Volger bij allebei en ga duimen voor vrijdag !

    groetjes

    caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Super mooie kleuren , hier waag ik mijn kans voor !

    Groetjes
    diane
    www.creadiva.be

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heb je leuke weblog gevonden via Blij dat ik brei.
    Ben gelijk volger geworden en hoop natuurlijk stilletjes ook een beetje op de leuke give-away.
    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie ponchette heb je ontworpen. Ik vind de kleuren ook erg mooi en waag bij deze een kansje.

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtige give away!

    Als het mag doe ik ook heeeeeeeeel graag mee!!!!!!

    Ik volg jullie beiden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat ziet er leuk uit! En sokkengaren heb ik nog wel liggen... hmm...,

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een super mooie give away hebben jullie gemaakt. Ik doe heel graag mee en heb dat ook bij jeannet op haar blog gezet, volgen doe ik jullie beide al.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. So nice colors, ready for spring...
    XO, Martina♥

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heerlijk die kleurtjes, ik doe graag mee en word volger van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtig gedaan,mooi patroon,nu nog winnen........grtjes Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hier word je nu echt vrolijk van, laat het voorjaar nu maar komen.

    Groetjes Gré Kuif

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een leuk patroon weer! Ik zou hem graag winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Graag wil ik een gokje wagen hij is prachtig.
    Groetjes en een fijne dag
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ooohhh Sascha, meid, wat een schitterende col, heb je weer gemaakt! ik doe graag mee, ook al kan ik zelf niet haken... maar wie weet kan ik ooit iemand zo gek krijgen om hem voor mij te maken;-)
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Das ist so wunderschön, gerne versuche ich mein Glück. Leider habe ich noch nie englisch oder niederländisch gehäkelt (nur gestrickt), aber ich würde es gerne versuchen.
    Liebe grüsse uit zwitserland
    Milena

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een geweldig patroon, ik wil graag een gokje wagen. Ben al een poosje volger.
    Groetjes Marga.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi sascha,

    Ik ben volger geworden want ik wil graag meedoen met de give away! Eerder deze week je site gevondenomdat je die leuke boekenlegger erop hebt staan. Dank je wel voor het gratis patroon!
    Groetjes,Doortje

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ik volg jullie ook al allebei....dus ik ding ook graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. wauw ... die wil ik ook wel eens maken!!

    ik doe dus heel graag mee!!!

    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een geweldig patroon, als ik 'm niet win ga ik hem zeker maken.
    Maar het zou natuurlijk geweldig zijn als je het mooie garen er ook bij hebt.

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Annet Bakker4 april 2013 18:55

    Wat een ontzettend lekkere, vrolijke zomerkleur! Hier word ik blij van!
    Graag waag ik een gokje om patroon en garen te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. wat leukkkk, ik wil graag meedoen, win welnooit iets, maar wie niet waagt wie nietwint toch? wat n leuke kleurtjes helemaal mijn ding, groetjes wilmie

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Prachtige Ponchette!
    Mag ik vragen wat het kleurnummer is?

    Lieve groet, Monique